Već sedam desetljeća informira
o turizmu

Stručna revija UGOSTITELJSTVO I TURIZAM vodeći je stručni turistički časopis u Hrvatskoj koji izlazi 70 godina. Već sedam desetljeća UT je suputnik turizma koji provjerenim i stručnim informacijama sudjeluje u njegovom oblikovanju.

Turizam nove generacije: Mladi u kampingu vide svoju budućnost

Turizam nove generacije: Mladi u kampingu vide svoju budućnost

U organizaciji Kamping udruženja Hrvatske (KUH), uz potporu Ministarstva turizma i sporta i tijekom 2024./2025. godine nastavljen je uspješan projekt „Razvoj karijere u kampingu“, čiji je cilj promocija zapošljavanja mladih u kamping industriji.


Projekt je kroz različite aktivnosti okupio više od 350 učenika i studenata, omogućujući im neposredan kontakt s poslodavcima i praktičan uvid u kamping sektor – jedan od najpropulzivniji segment hrvatskog turizma (23% ukupnih noćenja u Hrvatskoj).

Projekt dijelom predstavlja nastavak aktivnosti, započetih prošle godine s dodatnim sadržajima i velikim brojem uključenih dionika. Projekt je realiziran u suradnji s brojnim partnerima, školskim ustanovama i turističkim gospodstvom, a u sklopu projekta organiziran je niz aktivnosti: od gostujućih predavanja na visokoškolskim ustanovama i srednjim školama, preko Dana otvorenih vrata u kampovima, do sudjelovanja učenika i studenata na Kongresu kampinga (susret s poslodavcima) ali i sudjelovanje u online zadacima gdje su do izražaja došli kreativnost i inovativnost nove mlade generacije.

Kamp Vita 1

Jedna od ključnih aktivnosti vezana je uz Dane otvorenih vrata kampa, koji su ove godine održani u Kampu Vita u Termama Tuhelj, 7. i 8. svibnja. U aktivnostima su sudjelovali učenici i nastavnici Srednje škole Zabok, ETUŠ Samobor, Ugostiteljsko-turističkog učilišta Zagreb, Hotelijersko-turističke škole u Zagrebu, kao i studenti Ekonomskog fakulteta u Zagrebu – ukupno 207 studenata i učenika sa svojim profesorima, nastavnicima i mentorima. Događaji su ujedno bili otvoreni i za širu javnost te lokalnu zajednicu. Treba napomenuti da je jedan od glavnih ciljeva ove aktivnosti promicati mogućnost razvoja karijere u kampingu ravnomjerno kako na obali tako i na kontinentu. Upravo su iz tog razloga, nakon prethodno organiziranih dana otvorenih vrata u Istri i Kvarneru, Terme Tuhelj odličan primjer uspješne kontinentalne i cjelogodišnje kamping destinacije kojih je iz godine u godinu sve više.

Poseban naglasak stavljen je i na digitalnu transformaciju turizma, o čemu se govorilo na okruglom stolu „Spremni za budućnost? Tehnologije koje će promijeniti turizam“, održanom na 18. Kongresu hrvatskog kampinga u studenome 2024. godine. Na Kongresu su mladi imali priliku sudjelovati i na predavanjima poput „TikTok za turizam: „Kako kampovi mogu profitirati od novih medija“. Sudjelovanje na Kongresu organizirano je za studente u suradnji sa Sveučilištem VERN i visokom školom ASPIRA, a priključilo se 36 studenata kojima je to bila i prilika za susret i razgovor s poslodavcima u turizmu. Projekt je obuhvatio i gostujuća predavanja na četiri nacionalnih visokoškolskih i srednjoškolskih ustanova koja su održana u periodu od rujna 2024. pa do kraja svibnja 2025. godine, a na kojima je sudjelovalo 116 studenata i učenika.

Kamp Vita 2

Edukativni dio projekta obuhvatio je i natjecanje za studente na temu zapošljavanja i digitalne tranzicije u turizmu, održano u suradnji s fakultetima u Zagrebu, Osijeku, Opatiji i Splitu. Studenti su kroz konkretne zadatke razvijali rješenja koja integriraju tehnologiju, održivost i nove trendove u turizmu. Tijekom trajanja projekta, sudionici su se upoznali i s online platformom „Razvoj karijera u kampingu – sve što trebate znati“, koja je stvorena prije dvije godine upravo zahvaljujući sličnom projektu KUH-a. Platforma omogućava detaljan uvid u bogatu bazu znanja vezanu uz kamping, poput statističkih izvještaja, opisa radnih mjesta, benchmarking izvještaja, uvida u organizacijsku strukturu, pravilnika i ostalog, a koja je kreirana s ciljem dobivanja svih informacija o mogućnostima zapošljavanja u kampingu te kao baza znanja za pisanje seminarskih i diplomskih radova hrvatskih učenika i studenata.

Kako je istaknuo Adriano Palman, direktor Kamping udruženja Hrvatske naša je misija mladima približiti stvarnu sliku kampinga – moderne, uređene, održive i tehnološki napredne industrije. Mnogi su iznenađeni kada shvate da hrvatski kampovi spadaju među najbolje u Europi i pružaju izvrsnu priliku za osobni i profesionalni razvoj.

Impressum

Izdavač: UT Media
Adresa: Majstora Radovana 22, Zagreb
Uredništvo: 091 532 5838
Marketing: 091 540 3023
e-mail: info@utmedia.hr

Glavna urednica: Branka DRONJIĆ
Marketing: Nevenka LUKETIĆ

Naša izdanja

Image
Image
Image